Vakantie Oostenrijk en Zwitserland Juli 2012

Eind Juli zijn we teruggekomen zijn van een heerlijke vakantie in de bergen. Als eerste zijn we een week in Greifenburg in Oostenrijk geweest, dit is een ideaal gebied om te paragliden.  Dus voor de baas plezier in de lucht en het vrouwtje en honden ,stevig met beide benen en alle poten op de grond, weer lekker wandelen.  We komen hier nu voor het derde jaar dus de omgeving hoeft niet echt meer verkent te worden,  een voordeel hiervan was dat we de vlakke wandelroutes wel wisten te vinden want de honden zijn (gelukkig) weer een jaartje ouder en vooral Breezer, ook al wandelt ze nog heel graag, moeten we niet meer te veel belasten want dan krijgt ze echt last van haar gewrichten. Dus op het gemak en regelmatig rusten tussendoor hebben we weer heerlijk kunnen wandelen en uiteraard ook zwemmen of pootje baden.

Tja alleen omdat het moet...

...we gaan liever wat anders doen!

Even uitpuffen in de schaduw

En toen was het alweer vrijdag de week is voorbij gevlogen en we gaan weer vertrekken, ze vinden het allemaal prima als ze maar mee mogen;-)

De bestemming was Zwitserland waar we nog een week zouden verblijven met Stefan, Marieke en Diezel. Maar voordat we echt richting Zwitserland gingen hebben we nog een kleine omweg gemaakt door SloveniŽ en daar hebben we nog een gezellige middag gehad bij Crt, Nina en kids&dogs. Deze keer was het niet zo heel lang geleden dat we ze gezien hadden, in Mei zijn ze nog hier geweest, maar als we dan zo dichtbij zijn dan kunnen we die gelegenheid niet voorbij laten gaan om even gezellig langs te gaan.
Zaterdag begin van de avond, de reis viel nog een beetje tegen.., zijn we aangekomen op de camping in Grindelwald. Een hele kleine rustige camping op de berg met schitterend uitzicht over het dal.

De eerste echte wandeling in Zwitserland, eerst met de gondel omhoog de First op daar even wat gegeten met z'n allen toen zijn Andre en Stefan gaan paragliden en Marieke en ik op pad met de honden.

Overal schitterend uitzicht

Probeer je een leuke foto te maken van de honden...

... verschijnt er ineens een mevrouw in beeld!
In het gebied waren veel japanse toeristen en wij waren met de honden ook een soort toeristische attractie voor ze, als we een euro hadden gevraagd voor iedere foto die er gemaakt is dan waren we nu rijk geweest hahaha.

Foto's maken van je hond doe je zo;-)

Na een klein uurtje lopen kwamen we op onze bestemming: de Bachalpsee!

Een schitterend bergmeer waar de honden even heerlijk konden afkoelen.

2 mannen op de uitkijk

Diezel doet even lekker een dutje tussendoor

En weer helemaal terug naar beneden met de gondel.

De volgende dag wilden we de Eigertrail lopen, een wandeling van 2.5 uur aan de voet van de Eigernoordwand. De (voor zwitserland) lichte tocht van gisteren was eigenlijk al wat steil voor Breezer met haar krakende gewrichten dus ze bleef deze dag bij de baas en Marieke en ik zijn op stap gegaan met Bono, Biker en Diezel.

Eerst met het treintje omhoog

Indrukwekkende rotswand

Diezel op de top..

..maar dat kan Biker natuurlijk ook!

He sneeuw! wat apart in de zomer;-)

Nog een laatste stukje steil afdalen en de wandeling zit er weer op!

Vandaag doen we weer wat rustiger aan, Stefan en Marieke gaan met Diezel een vrij zware tocht lopen en wij vermaken ons met een rondje door het bos.

Happy face;-) Ook al gaat het lopen soms wat moeilijk Breezer is helemaal gelukkig in de bergen!

Biker gaat even uitrusten: heel onhandig zo tegen een steile helling;-)

Hij heeft z'n kwaaltjes inmiddels ook wel gekregen maar voor een 12 jarige opa is Bono nog hartstikke kwiek!

Even lekker samen dutten

Torentje gebouwd door de baas:D

Een dagje ontspannen en zwemmen bij de Thunersee..

..ook heel gezellig;-)

Als we even bij Stefan en Marieke gingen buurten...

...bleef Breezer liever bij haar eigen stekkie maar hield het wel goed in de gaten!

Dit was de hele camping..

Echt heerlijk rustig!

Mag ik asjeblieft ook wat baas??

En dan is de laatste dag van de vakantie weer aangebroken nog een laatste wandeling

Even wachten op Marieke die foto's maakt van de bazen hoog in de lucht;-)

Even uitpuffen van een wandeling die toch weer stijler was dan we dachten dus goed uitgerust voordat we weer terug gingen.

Als afsluiter van een heerlijke vakantie hebben we nog even een mooi plekje opgezocht waar we nog even met z'n vieren wat hebben gedronken en de honden nog even lekker hebben rond gebanjerd in het water daarna zijn we richting huis vertrokken.